DEF_Banner_UR

Een regio met een dynamische identiteit

Utrecht Region is één van de snelst groeiende regio’s van Europa op het gebied van werken, wonen en leven. De regio bruist van talent en onderscheidt zich onder andere door het creëren van connecties tussen mensen en concepten. Dit vraagt om een heldere en onderscheidende merkidentiteit met een dynamisch karakter.

De opdrachtgever

Utrecht Region brengt mensen, bedrijven en sectoren bij elkaar in inspirerende samenwerkingen. Hier worden ideeën werkelijkheid. Een veelzijdige en dynamische regio met vraagstukken op het gebied van groei, verstedelijking en gezondheid.

De vraag

Om de regio een gezicht te geven was er behoefte aan een sterke merkidentiteit die de verschillende internationale doelgroepen van de regio aanspreekt. Onderscheidend, verbindend en klaar voor de toekomst.

Ons antwoord

We hielpen Utrecht Region met het definiëren van een krachtig en verbindend merkverhaal dat laat zien wat de regio uniek maakt. We hebben een nieuwe dynamische en adaptieve identiteit ontwikkeld om talent en kennis aan te trekken. Een grafische taal met een bold en adaptief lettertype die ‘meegroeit’ met de regio. Het kleurenpalet weerspiegelt de unieke samenstelling van samenwerkende partijen en de inwoners van de regio.

Healthy Urban Living

De missie van de regio Utrecht is om de gezondste regio van Europa te zijn om te wonen, werken en leven. Gezond Stedelijk Leven is een belangrijke propositie en dit thema zie je ook regelmatig terugkomen in de diverse activiteiten. De Europese Commissie heeft de regio Utrecht gerangschikt als de meest concurrerende regio op het Europese continent sinds 2010 met ongeveer 1,2 miljoen inwoners en 8.000.000 banen.

TYPO

Dynamisch en adaptief

Het ecosysteem van Utrecht Region is visueel uitgebeeld in een grid waarbinnen gespeeld kan worden met de content. Een dynamische en adaptieve identiteit waarin een breed kleurenpalet, unieke typografie, sfeer fotografie en iconen samenkomen. Met deze elementen kan je een ontwerp van bescheiden tot imposant transformeren. Om zo de doelgroep aan te spreken: van jong en oud tot lokaal en wereldwijd.

Get connected

De nieuwe identiteit is eenvoudig toepasbaar op verschillende formaten. Van social media tot aan billboards. Ook is Utrecht Region zowel nationaal als internationaal zichtbaar. Zelfs in Taiwan maken ze kennis met Utrecht Region waar o.a. burgemeester Jan van Zanen zijn steentje aan bij draagt.

BANNER_FULL_WIDTH-01
BANNER_FULL_WIDTH-CITY-02
BOOK_COVER-2
BOOK_SPREAD
Related Projects
NL / EN