Header_4-1

Rebranding van een marktleider

Studiekring is marktleider op het gebied van huiswerkbegeleiding, bijles en trainingen. En niet voor niets: de organisatie weet wat scholieren nodig hebben. Vanuit vestigingen door het hele land bieden ze waardevolle ondersteuning. Om haar positie in de markt te verstevigen en verder uit te bouwen werd de interne marketing strategie aangescherpt. Samen met Today werd vervolgens invulling gegeven aan de nieuwe merkstrategie, de positionering, het merkverhaal, campagne en de merkidentiteit.

De opdrachtgever

Studiekring begeleidt middelbare scholieren bij hun huiswerk, stoomt ze klaar voor hun examen en biedt trainingen op het vlak van faalangst. Studiekring doet dat zowel online als offline.

De vraag

Naast een vernieuwde marketing strategie werd een aangescherpte visie op de diverse doelgroepen van Studiekring geïntroduceerd. Vanuit dit perspectief werd de gehele marketing communicatie en de merkidentiteit tegen het licht gehouden. Dit resulteerde in de vraag: “hoe vertalen we onze nieuwe visie door in een kloppende merkstrategie en voldoet onze huidige merkidentiteit aan de nieuw ingeslagen richting?”.

Ons antwoord

Samen met Studiekring heeft Today in een aantal verschillende merkstrategische sessies de antwoorden gevonden op de vragen: “Wat maakt Studiekring uniek? Wat is de kracht van deze organisatie?” Vanuit die verkregen inzichten hebben we de nieuwe merkwaarden en merkbelofte gedefinieerd. Om dit tot leven te brengen zijn deze samengevat in een krachtig en bondig merkverhaal. Dit merkverhaal is het vertrekpunt en tevens toetsingskader voor alles wat de merkidentiteit vormt.

Merkstrategie

De kracht van Studiekring is dat ze de leerling centraal stellen, altijd maatwerk leveren en goed contact houden met ouders en scholen. In een sterke omgeving kunnen jongeren zich ontwikkelen tot evenwichtige en zelfstandige persoonlijkheden. En dat is waardevol, nu én straks. Vanuit dit inzicht bedachten we de krachtige merkbelofte ‘Klaar voor morgen’.

klaarvoormorgen

Rebranding

Om de nieuwe richting van Studiekring visueel tot uiting te laten komen is de merkidentiteit gerestyled. We keken opnieuw naar het logo, het kleurenpalet, de beeldtaal en alle communicatie uitingen. In de nieuw ontwikkelde communicatie stijl speelt “de dialoog” een zichtbare hoofdrol. Met de beeldtaal brengen we alle doelgroepen op een herkenbare manier in beeld. Het geheel zorgt voor een sterke, eigenzinnige en opvallende uitstraling.

Studiekring

Communicatiemiddelen

In de communicatiemiddelen staan de doelgroepen centraal. Dit kan thuis zijn, maar ook op school. In de fotografie staan echte mensen uit de doelgroep model. We houden het graag persoonlijk en echt, daarom is de tone-of-voice helder en toegankelijk. Met deze frisse beeldtaal wordt er gecommuniceerd in ouder boekjes, campagnemateriaal en online advertenties.

website2
poster
abri

De ouderbrochure

Voor de ouders van schoolgaande jongeren is een bijzondere brochure ontwikkeld. Hierin worden alle aspecten uitgelicht die je als ouder ervaart wanneer je kind voor het eerst naar de middelbare school gaat. Het 54-pagina tellende boekwerk is een krachtig overzicht geworden vol testimonials, kennis en interessante weetjes.

Online commercial

Een drukke gymzaal, een dolle big, een verwarde operazangeres en flexibele éénwielers. Niks wat jou nog afleidt! Today heeft een toffe korte commercial voor Studiekring gemaakt! Met examentraining van Studiekring kan je volledig gefocust je examens in gaan.

Related Projects
NL / EN