SK123_hoofdbanner

Vind, vergelijk en kies een studie

Studiekeuze123 is de officiële studiekeuzesite die studiekiezers stap voor stap helpt bij het kiezen van een studie. Een initiatief van het ministerie van OCW in samenwerking met studenten en onderwijsinstellingen. Today ontwikkelde voor Studiekeuze123 de gehele merkidentiteit, diverse campagnes, infographics, beeldtaal en het webdesign.

De opdrachtgever

Studiekeuze123 is een onafhankelijk samenwerkingsverband van het ministerie van onderwijs, studenten en hoger onderwijsinstellingen. Samen met het hoger onderwijs verzamelen zij informatie over alle erkende opleidingen aan hogescholen en universiteiten in Nederland.

De vraag

Geef Studiekeuze123 een vernieuwde identiteit en een passende en herkenbare beeldtaal. Met focus op online gebruik.

Ons antwoord

Een strakke en frisse merkidentiteit die zowel de studiekiezer, ouders en professionals in het onderwijs weet aan te spreken. Voor Studiekeuze123 fotografeerden we de gehele beeldtaal, waardoor er een herkenbare en consistente beeldtaal ontstaat voor zowel online als offline gebruik.
De website van Studiekeuze is met ruim 1,5 miljoen bezoekers druk bezocht. Door de laatste restyling van de website is de conversie met 300% gestegen.

Merkidentiteit

Een intens frisse turquoise kleur, heldere typografie, volledige iconenset en uitgesproken fotografie zijn de belangrijkste ingrediënten van de huisstijl van Studiekeuze123. Het logo hebben we gerestyled en voorzien van een update. De pijl die richting geeft aan jouw studiekeuze is een belangrijk visueel element in de beeldtaal geworden.

Meer dan 1,5 miljoen bezoekers per jaar

De website van Studiekeuze wordt intensief bezocht door alle studiekiezers, onderwijsinstellingen, studiebegeleiders en decanen. In samenwerking met internetbureau OneShoe gingen wij aan de slag met het design en de user experience. Voor alle onderdelen op de website ontwikkelden we de visualisaties op basis van de wireframes voor zowel desktop als mobile. Passend bij de grote diversiteit aan onderwerpen of tools. Het kiezen van de juiste studie is zo een stuk aantrekkelijker en makkelijker.

Een eigen iconen en beeldtaal

Design bepaalt voor een groot deel hoe de doelgroep je merk beleeft. We ontwikkelden een visuele uitstraling die breed inzetbaar en herkenbaar is voor alle studiekiezers en professionals in het onderwijs.

Studiekiezer Annegien Schilling

Om relevantie met jongeren op het voortgezet onderwijs te verhogen hebben we de handen in elkaar geslagen met Annegien Schilling, verkozen tot jongere van het jaar 2016. Annegien is een echt Instagram fenomeen, met ruim 800.000 volgers, die met haar mobiele Photoshop kunsten al ruim twee jaar Nederland veroverd. We vroegen haar model te staan voor onze campagne. Marieke Langeslag van Studiekeuze123 vroeg haar of en hoe zij zich richt op het maken van haar studiekeuze.

.

In de Studiekeuze beeldtaal creëren we een uitgesproken gestileerde wereld die richting geeft aan studenten door middel van pijlen toe te passen. In een aantal fotoshoots portretteerden we eigenzinnige jongeren, ouders, studenten en decanen.

6000-poster-1
6000-makingof

Offline doorvertaling

Diverse gedrukte communicatiemiddelen liggen of hangen al in diverse scholen. Posters, brochures en infographics, deze helpen je om de juiste keuze te maken. De vernieuwde stijl voor de website is doorvertaald naar offline. Beat de keuzestress!

TRIFOLD_INSIDE

Nationale Studenten Enquete

In de jaarlijks terugkerende Nationale Studenten Enquête mogen studenten hun mening geven t.a.v. de opleiding die ze volgen. Today ontwikkelde en fotografeerde de campagne hiervoor. We fotografeerden studenten op school die hun mening niet onder stoelen en banken steken. Er volgde ook een serie filmpjes waarin de vraag ‘Wat vind jij van je studie?’ werd gesteld.
.

NationaleStudentEnquete_makingoff
Related Projects
NL / EN