SK123_hoofdbanner_today

Uitkomst bij keuzestress

Studiekeuze123 is de officiële keuzesite die studenten stap voor stap helpt bij het kiezen van een studie die het beste bij hen past. Today ontwikkelde voor Studiekeuze123 de gehele merkidentiteit, campagnes, infographics, fotografie, UI-design en website.

De opdrachtgever

Studiekeuze123 is een onafhankelijk samenwerkingsverband van het ministerie van onderwijs, studenten en hoger onderwijsinstellingen. Samen met het hoger onderwijs verzamelen zij informatie over alle erkende opleidingen aan hogescholen en universiteiten in Nederland.

De vraag

Geef Studiekeuze123 een vernieuwde identiteit en een passende en herkenbare beeldtaal. Met focus op online gebruik.

Ons antwoord

Een strakke en frisse merkidentiteit. De communicatietaal is een optelsom en geeft een heldere uitkomst, steeds afhankelijk van de focus die Studiekeuze123 wil benadrukken. Hiermee kan je altijd goed uit de voeten met algemene tot persoonlijk en specifieke boodschappen. 

Merkidentiteit

Een intens frisse turquoise kleur, heldere typografie, volledige iconenset en uitgesproken fotografie zijn de belangrijkste ingrediënten van de huisstijl van Studiekeuze123. Het logo hebben we gerestyled en voorzien van een update. De pijl die richting geeft aan jouw studiekeuze hebben we belangrijk gemaakt in de beeldtaal.

Van wireframe tot visual design

Op de website Studiekeuze123.nl kunnen studiekiezers opleidingen binnen het hoger onderwijs met elkaar vergelijken, op basis van criteria die zij belangrijk vinden. Vergelijk bijvoorbeeld de kwaliteit van de opleiding, de studentenoordelen over docenten, het bruto startsalaris of de gemiddelde kamerhuur per studentenstad. Al deze informatie is zorgvuldig gerangschikt, voorzien van de juiste interface en visual design. Today werkte hierop samen met een UX-designer. De website is momenteel nog volop in ontwikkeling.

1200-proces

Superslimme studiekeuze site

Je gaat straks studeren. Maar als je nog niet goed weet wat je leuk vindt of goed kan, is er gelukkig Studiekeuze123 die je kan helpen. Deze tool werkt superslim: je vult namelijk in wat je wél weet, bijvoorbeeld in welke stad je wilt studeren. Je filtert zo door tot je een selectie overhoudt met de beste studies speciaal voor jou geselecteerd. 

1200-web-2
1200-web4
6000-web
6000-quote

Studiekiezer Annegien Schilling

Om relevantie met jongeren op het voortgezet onderwijs te verhogen hebben we de handen in elkaar geslagen met Annegien Schilling, onlangs verkozen tot jongere van het jaar 2016. Annegien is een echt Instagram fenomeen, met ruim 800.000 volgers, die met haar mobiele Photoshop kunsten al ruim twee jaar Nederland veroverd. We vroegen haar model te staan voor onze campagne. Marieke Langeslag van Studiekeuze123 vroeg haar of en hoe zij zich richt op het maken van haar studiekeuze.

.

In de nieuwe beeldtaal creëren we een uitgesproken gestileerde wereld die richting geeft aan studenten door middel van SK123-pijlen toe te passen. In deze shoot portretteerden we eigenzinnige jongeren, studenten en decanen.

6000-poster-1
6000-makingof

Niet alles hoeft digitaal

De eerste communicatiemiddelen liggen of hangen al in diverse scholen. Posters, brochures en infographics, deze helpen je om de juiste keuze te maken. Beat de keuzenstress!

1200-folder

De Nationale Studenten Enquete

De Nationale Studenten Enquête is een jaarlijks tevredenheids-onderzoek waarbij studenten worden gevraagd hun mening te geven. Today ontwikkelde en fotografeerde de campagne hiervoor. We fotografeerde studenten op school die hun mening niet onder stoelen en banken steken. Er volgde ook een serie filmpjes waarin de vraag ‘Wat vind jij van je studie?’ werd gesteld.
.

NationaleStudentEnquete_makingoff
Related Projects
NL / EN