DEF_Banner_RLM

Campagne Museum Speelklok

Today ontwikkelde een aansprekende campagne voor de tentoonstelling Robots Love Music. In de internationale tentoonstelling ontdek je dat de oudste en nieuwste muziekrobots naast hersens ook een hart hebben. De campagne werd door heel Utrecht en omgeving verspreidt.

De opdrachtgever

Het Utrechtse Museum Speelklok is het allerleukste museum van Utrecht. Het museum is in bezit van een grote collectie automatisch spelende muziekinstrumenten, waarvan de meeste nog steeds in werking zijn en muziek kunnen maken.

De vraag

Voor de nieuwe expositie “Robots love music” werd Today gevraagd om een pakkende campagne inclusief middelenpakket te ontwikkelen. De expositie draait om de weg die muzikale robots door de loop der jaren hebben afgelegd. Ook ontdek je dat de oudste en nieuwste muziekrobots naast hersens ook een hart hebben.

Ons antwoord

Hoe kunnen we de wereld van Robots verbinden met onze huidige wereld? En hebben robots een menselijke kant? Kunnen muziek robots ook écht mensen ontroeren? Het antwoord is een herkenbaar campagnebeeld waarin muziek, menselijkheid en techniek samen komen. Een beeld die tot de verbeelding spreekt en zowel ouderen, ouders als kinderen, nieuwsgierig maakt.

TODAY-ROBOTSLOVEMUSIC-LOGO-1200X600

Herkenbaar beeldmerk

Naas het ontwikkelen van hét campagnebeeld was de vraag ook om een herkenbaar beeldmerk te maken voor de tentoonstelling. Het masker is de key-visual van het campagnebeeld, maar ook voor het logo van de tentoonstelling.

BANNER-2

Campagnebeeld

De focus ligt op muziek, menselijkheid en techniek. Daarom is de keuze gemaakt om met gele kleding en een gele achtergrond te werken waardoor het masker extra opvalt. Ook ligt de focus op het muziekinstrument en het orgelboek wat door een gleuf het masker in gaat. Dit samen maakt het een sterk en herkenbaar beeld wat door heel Utrecht en omgeving te zien is.

Masker gemaakt door: Meike Sier | Fotograaf: Michiel Spijkers
TODAY-ROBOTSLOVEMUSIC-1A-1200X600
TODAY-ROBOTSLOVEMUSIC-2B-600X600
Naamloos-1

Utrecht in de ban van robots

De key-visual die voor de campagne ontwikkeld werd is zeer breed ingezet. Voor online gebruik werd deze gebruikt voor de eigen website en social media uitingen op eigen kanalen. Offline werd de campagne uitgerold door heel Utrecht en omgeving. Ook als actiemarketing werden diverse onderdelen ingezet. Zo hebben we het logo uit de campagne verwerkt tot een opvouwbaar masker. Deze maskers zijn in de omgeving van het museum te zien in alle winkel etalages.

TODAY-ROBOTSLOVEMUSIC-2A-600X600

TODAY-ROBOTSLOVEMUSIC-3_GIF_1080x1080

De grand opening!

Last-but-not-least, werd het campagnebeeld en logo veelvuldig ingezet in de routing en ontwerp van de fysieke tentoonstelling. Zo is de ingang van de tentoonstelling een 15 meter hoge versie van het robotmasker. Tijdens de opening waren er diverse lezingen, activiteiten voor kinderen en dans shows. Hieronder een compilatie van de opening.

TODAY-ROBOTSLOVEMUSIC-4-1200X600-new
TODAY-SPEELKLOK-PIN
TODAY-ROBOTSLOVEMUSIC-6-600X600
TODAY-ROBOTSLOVEMUSIC-7-1200X600
Related Projects
NL / EN