Today_knops_beeldtaal-min

De volumeknop voor je oren

Knops is een revolutionair volume mechanisme voor je oren. De oordoppen van Knops werken als een volumeknop met vier standen variërend van complete stilte, een gehorige stad, live muziek en onaangepast geluid. De gebruiker kan het volume eenvoudig aanpassen. Handig als je lekker wilt slapen of gewoon nog wat wilt kunnen horen na een avondje clubben. Today helpt deze jonge start-up met de merkidentiteit, huisstijl, packaging design, website en animaties.

Vraag

Ontwikkel een overtuigende en hoogwaardige merkidentiteit voor ’s werelds eerste analoge instelbare oordoppen. Een volumeknop voor je oren.

Achtergrond

Twee oprichters van Knops maken muziek en spelen in een band. Op jonge leeftijd ervaarde een van de oprichters voor het eerst een gehoorprobleem, een constant zoemgeluid. Het werd zijn persoonlijke doel om zijn ervaringen te delen en zo andere mensen te waarschuwen voor de gevolgen van gehoorschade. Ze ontwikkelden daarom in 2014 Thunderplugs. Dat zijn siliconen oordoppen waarmee je muziek nog goed kunt horen, maar die wel voorkomen dat je gehoorschade oploopt. Door de komst van de Thunderplugs groeit de vraag om oordoppen waar je handmatig het volume van kunt regelen. Knops is hier het antwoord op.

Wat hebben wij gedaan

Today ontwikkelde een hoogwaardige merkidentiteit voor dit innovatieve product. In communicatie worden zowel de functionaliteiten van het product als de life-style van de gebruiker slim toegepast. Animaties ondersteunen dit op een duidelijke en heldere manier. Door de diverse beeldtaal kunnen verschillende doelgroepen aangesproken worden. Luisteren naar live muziek, onaangepast geluid of gewoon volledige stilte. Met slechts één click kun je jouw voorkeur kiezen. De merkidentiteit, beeldtaal, animaties en website hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het succes en alle aandacht. Diverse online media hebben aandacht besteed aan Knops waaronder:Business Insider, RTL Nieuws, Bright, Emerce, Dutch Cowboys, Esquire, RTL Z, Sprout, Designboom, Fresh Gadgets en Froot.

Logo_knops_bewegend
Knops_kleurenpalet

Huisstijl met functionele kleuren

Het logo is strak en minimalistisch. In de letters zijn delen weggelaten. Dit staat voor de functionaliteit van de Knop, het letterlijk ‘uitzetten’ van omgevingsgeluid. Het kleurenpalet is afgeleid van een decibelmeter. Blauw is geen tot weinig geluid en rood is normaal tot veel geluid. Het zijn oordopjes die het geluid van je omgeving met vier standen dempen. Met slechts één click kun je jouw voorkeur kiezen.

.

Volledig akoestisch

De beeldtaal van Knops sluit aan bij de functionaliteiten. Om dit kracht bij te zetten hebben we dit doorvertaald naar duidelijke animaties en life-style fotografie. Wat Knops zo interessant maakt is het design: het ziet er uit als een toffe gadget voor je oren. En daarbij: je hoeft ze niet op te laden want ze zijn volledig akoestisch.

Online succes

Nederlands succes op Kickstarter: Knops heeft het beoogde doel van 30.000 euro in 24 uur opgehaald. Today hielp met het ontwikkelen en vormgeven van de website. Op de website kun je de vier standen van het product testen met 1 simpele click.

Normaliter is gehoorbescherming zo onopvallend mogelijk, maar dat geldt niet voor Knops. Deze oordoppen zijn duidelijk aanwezig en hebben een fashionable design in verschillende kleuren en materialen. Dit filmpje is speciaal gemaakt voor op Kickstarter om iedereen alvast warm te draaien voor een bestelling. Delen uit filmpje werden ook weer slim ingezet als animated GIF op de site.

De impact

Binnen 24 uur is het doelbedrag van €30.000 opgehaald via Kickstarter. Inmiddels staat de teller al op ruim €250.000,-. De merkidentiteit, beeldtaal, animaties en website hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het succes en alle aandacht. Diverse online media hebben aandacht besteed aan Knops waaronder: Business Insider, RTL Nieuws, Bright, Emerce, Dutch Cowboys, Esquire, RTL Z, Sprout, Designboom, Fresh Gadgets en Froot.

.

Packaging design

Een verpakking dat net zo speciaal is als het product, was de briefing. De verpakking laat de functionaliteiten zien van het product met een hoogwaardige uitstraling. Strak vormgeven, met details die de functionaliteiten van het product op een slimme manier benadrukken. Om materiaal te besparen, is de verpakking klein gehouden. Hierdoor past het ook gemakkelijk door de brievenbus.

Related Projects
NL / EN