banner3

Oil in the family

Voor het Nederlands-Griekse olijfoliemerk Gkazas ontwikkelde Today de totale branding, packaging design, illustraties, fotografie, campagne en film. De nieuwe merkidentiteit heeft voor meerwaarde en potentie gezorgt. Het verhaal van de Nederlands-Griekse family Gkazas laat zich makkelijker vertellen. Een mooi merk met een ziel.

De opdrachtgever

De Nederlands-Griekse familie Gkazas produceert olijfolie op eigen land, in de bergen van Kreta. Uit liefde voor het product bereiden zij het op de meest authentieke, pure en natuurlijke wijze. Elke winter oogst en perst de familie de olijven zelf. De extra vierge olijfolie is ongefilterd, biologisch, koudgeperst, niet gemengd met andere oliën en zonder toevoegingen.

De vraag

Geef ons een nieuwe merkidentiteit en herkenbare communicatiemiddelen – en daarmee een stevig en professioneel antwoord op het groeiende aantal aanvragen van klanten.

De impact

De branding en het packaging design heeft voor een duidelijk meerwaarde en potentie gezorgt. Gkazas heeft een enorme omzetgroei doorgemaakt van 366% in 2 jaar tijd. De verkooppunten zijn gestegen van 20 in 2014 naar ruim 150 op dit moment. Voor de NL Packaging Awards 2017 heeft Gkazas daarom ook 2 Runner Up Awards gewonnen in de categorie Food Houdbaar en Design Accountability. Ook bij de ADCN awards 2017 een mooie nominatie in de categorie Packaging Design.
Diverse media en foodblogs zoals: Dagblad Trouw, Telegraaf, Trendhunter, Business Insider, Jamie Oliver Magazine, Culy, Manners, Froot en Want hebben aandacht besteedt aan Gkazas. Nieuwe afnemers werden gevonden zoals: De Kweker, VhC Jongens, ADAM toren, SLA, Woodstock 69, Marleen kookt en De Buurtboer. 

01-new-new-new

Nederlands-Grieks

De Nederlands-Griekse familie Gkazas produceert Gkazas olijfolie op haar eigen land. De olijfolie is bijzonder omdat het direct het product van de bomen naar de consument brengt. Uit liefde voor het product bereiden zij het op de meest authentieke, pure en natuurlijke wijze, niet gemengd met andere oliën en zonder toevoegingen. Elke winter oogst en perst de familie de olijven zelf. Gkazas olijfolie is inmiddels verkrijgbaar in meer dan 150 plaatsen in Nederland en wordt steeds populairder in biologische supermarkten en restaurants. Inmiddels te koop bij diverse verkooppunten zoals: De Kweker, VhC Jongens, ADAM toren, SLA, Woodstock 69 en De Buurtboer.

Gkazas brandmovie

Samen met familie Gkazas was er een onvergetelijke reis naar Kreta om de jaarlijkse oogst te filmen. Bloed, zweet, olijfolie en veel raki. Alles zit er in. Stel je voor; met vijf man vier dagen in de Gkazas-bus, die overigens met moeite 90 km/u aantikt, richting Kreta (en weer terug). Wij verzorgde het script en waren verantwoordelijk voor de art-direction. Bekijk hier resultaat.

Uitgesproken familiemerk

Het logo combineert op een simpele, iconische wijze Griekenland en olijfolie. Een krachtig symbool voor de familie Gkazas, dat zorgt voor een eenduidige merkbeleving op alle flessen, in print en online communicatiemiddelen. Een mooi familiemerk met een ziel. Op Facebook is met ruim 4.000 likes inmiddels een levendige community ontstaan van fans en volgers.

07

Griekse wijsheden

Ondersteunend aan de merkidentiteit geven we ook wat Griekse wijsheden mee. Denk hierbij aan Plato en Socrates. ‘Goede olijfolie is het halve werk’ en ‘Goede olie brengt goede mensen samen’. De filosofen worden gebruikt als extra verdieping en beleving.

02
02
1

A Greek family gift

Samen met de familie maakten we de ‘Gkazas Gift Box’. Een mooie handgemaakte houten kist, voorzien van gezeefdrukte teksten als ‘From Crete with Love’ en ‘Goede olie brengt goede mensen samen’. De twee broers Floris & Tom reden met de Gkazas bus door het hele land om de kisten persoonlijk te overhandigen aan diverse foodbloggers. In de kist vonden ze een klein olijfboompje, een fles Gkazas Olijfolie en een persoonlijke kaart. Het olijfboompje staat symbool voor de boom die ze de komende drie jaar van de familie Gkazas mogen lenen. De fles bevat 750ml olijfolie: om en nabij de hoeveelheid olie die een boom per jaar op Kreta produceert.

GKAZAS-BOX-1200X600

De foodbloggers werden ook uitgenodigd voor een masterclass koken met Griekse olijfolie. De masterclass vond plaats in de Loft van de A’dam toren in Amsterdam. Een prachtige locatie met een fantastisch uitzicht over het IJ. De chef-koks Freek van Noortwijk, Naresh Ramdjasen David Baxter hebben laten zien hoe je op een spannende manier met olijfolie kan koken.

Gkazas-1200x600-1

De impact

De branding en het packaging design heeft voor een duidelijk meerwaarde en potentie gezorgt. Gkazas heeft een enorme omzetgroei doorgemaakt van 366% in 2 jaar tijd. De verkooppunten zijn gestegen van 20 in 2014 naar ruim 150 op dit moment. Voor de NL Packaging Awards 2017 heeft Gkazas daarom ook 2 Runner Up Awards gewonnen in de categorie Food Houdbaar en Design Accountability. Ook bij de ADCN awards 2017 kreeg Gkazas erkenning. Een nominatie in de categorie Packaging Design.

Diverse media en foodblogs zoals: Dagblad Trouw, Telegraaf, Trendhunter, Business Insider, Jamie Oliver Magazine, Culy, Manners, Froot en Want hebben aandacht besteedt aan Gkazas. Nieuwe afnemers werden gevonden zoals: De Kweker, VhC Jongens, ADAM toren, SLA, Woodstock 69, Marleen kookt en De Buurtboer.

Related Projects
NL / EN