BROTHERSINLAW_TODAY

Speciaalbier door zwagers gebrouwen.

De drie zwagers, Tim, Tim en Felix droomden al langer van hun eigen bierbrouwerij en zijn de uitdaging aangegaan door hun eigen biermerk te starten! Samen met Today hebben ze hun biermerk opgezet en kon Brothers in Law, aan het begin van 2017 van start.

De opdrachtgever

Met gedegen kennis van de biermarkt op logistiek, commercieel en brouwtechnisch vlak namen de 3 zwagers Tim, Tim en Felix contact op met Today om hun eigen biermerk te realiseren.

De 3 heren nemen hun ervaring uit de nationale en internationale brouwerswereld mee om hun eigen bier werkelijkheid te zien worden.

Achtergrond

De ontwikkeling van een 3tal smaken was reeds in volle gang, een brouwerij was gehuurd om te brouwen, maar hoe gaat het merk eruit zien? Na een effectieve analyse om de vraag en de richting scherp te krijgen gingen de ontwerpers van Today aan de slag. Een droomopdracht, want welke ontwerper wil er nu niet een biermerk vormgeven?

Wat hebben wij gedaan

Samen met BIL heeft Today in een aantal verschillende merkstrategische sessies de antwoorden gevonden op de vragen: “Wat wordt de naam van dit nieuwe biermerk? Wat maakt dit merk uniek?” Vanuit die verkregen inzichten hebben we de nieuwe merkwaarden en merkidentiteit gedefinieerd.

Na een gefaseerde conceptfase kwamen we gezamenlijk uit bij een passende visuele vertaling van hun wensen naar een concreet bierlabel. Hierin ligt een (letterlijke) hoofdrol weggelegd voor de 3 heren, waarbij de impact van het merk het belangrijkste is geworden in de visuele hiërarchie. Het opvallende kleurgebruik is disruptief in het traditionele bierlandschap.

BIL_BEER

Merkidentiteit

Bier brouwen is een echt ambacht, een authentiek vak dat omgeven is door traditionele connotaties. Om dit in een strategische richting te vangen zijn we uit gegaan van “Tradition meets Revolution”.

Deze instelling is over het gehele merk doorgevoerd, balancerend op het snijvlak van traditie en revolutie creëerden we een opvallende en spannende merkidentiteit. Niet vervreemdend van de ‘cues’ uit de biercategorie, maar deze juist gebruiken om een unieke positie in te nemen. Door hier een heel eigen draai aan te geven is het disruptief en valt het daarmee gelijk op!


Fotografie

Om het merk en haar producten visueel te ondersteunen werkten we samen met fotograaf Ruben May. De fotografie en beeldtaal is lekker en robuust, precies wat het merk uit wil stralen.

Merkidentiteit

De kracht van Brothers in Law is hun nuchtere, no-nonsense houding. Geen verkooppraatjes, gewoon goede ingrediënten en een prachtig speciaalbier!

De no-nonsense houding van de 3 heren komt in de gehele merkidentiteit terug. Belangrijkste uiting hiervan zijn uiteraard de bierlabels: krachtig, helder en opvallend aanwezig in een door traditie gedomineerd bierschap.

Daarnaast ontwikkelden we een horeca-toolkit met opvallende posters, een flyer met alle facts over de speciaalbieren en diverse sales tools. Hiermee veroveren de heren gestaag marktaandeel, binnenkort bij jou in de buurt dus!

Iedere familie heeft haar eigen tradities, zo ook deze boys. Ieder bier het zo zijn eigen ‘law’ welke aansluit bij de specifieke kenmerken van de diverse speciaalbieren.

.

Related Projects
NL / EN