Wouter Friso derde partner Today

Bij Today is Wouter Friso (37) per 1 januari partner geworden. Samen met oprichters Robbert Smit en Bob Derksen vormt hij nu de directie. Today maakt een snelle groei door, en werkt voor opdrachtgevers als de Rijksoverheid, KNOPS, Ballast Nedam en KPMG. Met Wouter Friso versterkt Today de creatieve en strategische slagkracht.

Wouter werkte al enige tijd als zelfstandige samen met Today. Hij begon – na een studie in de VS – zijn carrière bij TBWA. Daarna werkte hij als freelancer 8 jaar voor diverse (internationale) designbureaus. Als senior ontwerper maakte hij werk voor B2B-, B2C- en FMCG-klanten, zoals Albert Heijn, Hema, Heineken, ABN-AMRO, ING, AkzoNobel en Heinz.

Today heeft in korte tijd een stevige marktpositie verworven. En is nu klaar voor een volgende stap in haar ontwikkeling. Recent veroverden we de eerste plaats in de “who-to-watch” lijst van vakblad FONK waarmee Today opgenomen wordt in de top-50 van Nederland. Wouter heeft o.a. als taak gericht te werken aan de langetermijnstrategie van Today. Met een vast team van 10 creatieven en strategen, aangevuld met zelfstandige specialisten, begeleiden we opdrachtgevers bij bouw en onderhoud van merkidentiteit en het ontwikkelen van campagnes.

 

Bob Derksen:
“Wouter is voor ons de ideale versterking om als team door te kunnen groeien. Hij is analytisch, open-minded, scherp en slagvaardig als art-director. Ik kende Wouter al voor de ‘oerknal’ van Today, toen we samen als freelancers werkten voor bureaus als Design Bridge en BrandNew Design.”

 

Robbert Smit:
“Het is zeldzaam dat je iemand tegenkomt die zo uit hetzelfde hout gesneden is. Wouter heeft dezelfde ambitie als wij, is bezeten van ons mooie vak en heeft de juiste zakelijkheid. We delen dezelfde drive om als snel opkomend bureau de markt in beweging te zetten. We vallen op door ons creatieve werk, werkwijze en open cultuur. Ik ben trots dat we met Wouter daar nu nog verder in kunnen gaan.”

 

Wouter Friso:
“Het is een ontzettend mooie uitdaging om met het talentvolle team van Today naar het volgende niveau te groeien. Onze ambities zetten we nu al om in resultaat. Zo wonnen we dit jaar verschillende pitches van andere gerenommeerde bureaus. Bij Today kan ik mijn als freelancer opgedane kennis en inzichten nu volop inzetten. En van Today de one-stop-shop maken voor merkidentiteit en campagnes.”

Recommended Posts
NL / EN
Fonk4Projectmanager