De impact van TerraSana in verpakken magazine

De afgelopen 2 jaar hebben we hard gewerkt aan de restyling van zo’n 350 verpakkingen voor het biologische merk TerraSana. Reden genoeg voor een exclusief interview met het vakblad Verpakken magazine.

Verpakken magazine wordt verspreid onder brand- en category managers binnen de Nederlandse verpakkingsindustrie. Daarnaast bereikt het blad veel creatieven voor wie dit vakblad een interessante bron van de nieuwste ontwikkelingen op verpakkingsgebied is.

In het november nummer van het magazine vertellen Peter Jacobs (alg. directeur TerraSana) en Wouter Friso (art-director Today) over de uitdagingen en samenwerking m.b.t. de merkidentiteit van TerraSana. Nadat Today 2 jaar geleden de pitch won werd er gestart met de implementatie van de nieuwe strategische merkbenadering.

Sindsdien is de overkoepelende merkgedachte “positive eating” bijna overal op doorgevoerd. De grootste uitdagingen zaten hem in het omvangrijke assortiment (+500 producten) en de internationale reikwijdte van de producten. Dit vereiste een gestructureerde aanpak naar categorieën en subcategorieën. Daarnaast zijn bijna alle verpakkingen meertalig, wat een uitdaging voor het verpakkingsdesign opleverde.

Dat de restyling een succes genoemd mag worden is o.a. terug te zien aan de omzet en verkoopcijfers. Sommige categorieën laten een bijzonder hoge stijging zien zonder uitbreiding of verandering in het betreffende assortiment. De komende tijd wordt er nog hard gewerkt aan de laatste verpakkingen en de online doorvertaling.

Wil je meer lezen en zien van ons werk voor TerraSana, kijk dan hier

Voor meer informatie of vragen, kun je contact opnemen met Wouter.

Recommended Posts
NL / EN
Reddotaward_TodayCover_Remind_Learning