Hét nieuwe platform voor studentenkamers

ROOM is hét nieuwe platform voor studentenhuisvesting in Nederland. De woningmarkt voor studenten is vaak onoverzichtelijk, overbevolkt, inflexibel en soms ronduit oneerlijk. Voor veel studenten is het vinden van een ruimte die past bij je wensen, voorkeuren en budget nog lang niet altijd eenvoudig.

ROOM wil de concurrentie aangaan met commerciële partijen en daarmee eerlijke prijzen voor kamers aanbieden. Met een inititieel aanbod van 17.000 studentenwoningen is het met de lancering op 2 januari een van de grootste aanbieders in deze sector. ROOM heeft de ambitie het aanbod voor studentenhuisvesting de komende jaren internationaal uit te rollen.

Zulke grote en mooie ambities vragen om een sterk merk. Na het winnen van de uitgeschreven pitch ontwikkelden we de merkstrategie, naamgeving en branding van ROOM. Met een aantal merkstrategische sessies brachten we het nieuwe merk gezamenlijk in kaart. We ontwikkelden vervolgens de nieuwe naam, logo en uitgangspunten voor het nieuwe merk. Om de naamsbekendheid van het platform te vergroten hebben we een online campagne geïnitieerd die half januari van start zal gaan.

Met de naam ROOM creëerden we letterlijk de ruimte om een totaalconcept neer te zetten waarin tone-of-voice en copy erg belangrijk is geworden. Door meer te vertellen dan alleen het aanbod studentenkamers en het te koppelen aan de ontwikkeling die je in je studententijd persoonlijk doormaakt gaven we het merk betekenis en lading. Denk hierbij aan ‘room to study, room to explore, room to become you.

De visuele identiteit van ROOM is snel te herkennen door het opvallende kleurgebruik en de inzet van een onderscheidende beeldtaal. Alle beelden, ook video werden geschoten met participerende studenten uit Leiden en Amsterdam.

Bekijk hieronder de case movie of kijk op: www.room.nl

.

Room case video from Today | ontwerpbureau Utrecht on Vimeo.

Recommended Posts
NL / EN
_HR-TODAY-studio224-minDPA-kiest_voor_Today_animated