Spring naar de hoofdinhoud
5 jaar op rij in top 3 bureaus van Nederland
Het logo en de beeldtaal van het Spoorwegmuseum
Waarom een sterke merkidentiteit belangrijk is?

Merkidentiteit ontwikkelen

Je bent er klaar voor. Jouw merkidentiteit is het waard om te schitteren en tot ongekende hoogtes te stijgen. Wordt het een evolutie of een revolutie? Gaat het om een nieuwe huisstijl, of is er sprake van reeds opgebouwde merkwaarde? Wij helpen je om het merk te worden dat je morgen wilt zijn.

Bekijk onze cases
Entreeticket van het Spoorwegmuseum.
Portret van een student afgebeeld in één van de vormen die gemaakt kan worden uit het canvas.

3 stappen proces

Werken met Today is vooral samenwerken. Voordat we starten vragen we je om een kernteam samen te stellen met wie we het hele traject samenwerken. We doorlopen ons eigen 3-stappen proces waarin we succesvolle merken ontwikkelen. Hierin starten we altijd vanuit de inhoud: als je weet wie je wilt zijn, kun je bepalen hoe je er uitziet en je wilt gedragen. Door eerst de inhoud te bepalen, kun je daarna ook afgewogen keuzes maken op de rest van de branding.

Merkpositionering: bepalen wie je bent

Stap 1

Een (re)brandingstraject starten we met het definiëren van de inhoudelijke merkpositionering: wie wil je zijn en waar wil je staan als merk? Eerst interviewen we mensen uit de doelgroep(en) om inzichten te vergaderen, die we in strategische sessies verder uitdiepen. Ook bekijken we de buitenwereld (sector, trends, ontwikkelingen en concurrenten) en duiken we in de binnenwereld van het merk (DNA, waarden, mensen).

Strategie niets anders dan keuzes maken. Door dit stapsgewijs te doen vullen we onze tool ‘het merkkompas’ in. Ons merkkompas bundelt op één A4 de belangrijkste bouwstenen van je merk. Dit vormt het vertrekpunt en toetsingskader voor de verdere ontwikkeling.

Merkidentiteit: bepalen hoe je er uit ziet

Stap 2

Nu we helder hebben wie je bent en wat je wilt zijn als merk, kunnen we bepalen wat een passende uitstraling is. Daarvoor maken we ontwerpschetsen, die we in een aantal stappen steeds verder optimaliseren tot één conceptontwerp. In elke stap leggen we de schetsen voor aan een klankbordgroep die bestaat uit de (uiteindelijke) doelgroep. Door stil te staan bij elke stap en je eigen perspectief te verbreden, maak je weloverwogen keuzes. Als het uiteindelijke conceptontwerp gekozen.

“Today trok in alles samen met ons en onze studenten op. Dat zie je in het eindresultaat: een identiteit die echt van ons is.”
Lisanne Hoornweg | Hoofd Communicatie Grafisch Lyceum Utrecht

Merkimplementatie: het consistent communiceren van jouw identiteit

Stap 3

Dan is het tijd om je merk te implementeren naar alle communicatieniveaus. Denk hierbij aan de interne cultuur, arbeidsmarktcommunicatie en jullie producten en diensten. Al deze onderdelen vereisen hun eigen communicatiemiddelen: van campagnes, templates, tot stationery en uiteraard de website. Wij helpen je om op basis van prioriteit, budget en planning een implementatieplan op te zetten. Hierin opgenomen is ook de uitwerking van de nieuwe branding naar veelgebruikte communicatiemiddelen zoals Office templates. Naast de implementatie laten we je nadenken over hoe je het nieuwe merk aan de wereld gaat lanceren.

In het kort

De voordelen van samenwerken met Today

  • Full-service bureau
  • Ambitieus, bevlogen en korte lijnen
  • Al 5 jaar op rij in top 3 bureaus van Nederland
  • Toegewijd team en een vast contactpersoon
  • Award-winning
  • Veel ervaring in merkidentiteit en huisstijlen
Foto van een student met een canvas tas in de branding van het GLU.
Neem contact met ons op

Wij gaan je helpen om het merk te worden dat je morgen wilt zijn

  • Full-service bureau
  • Ambitieus, bevlogen en korte lijnen
  • Award-winning

Geïnteresseerd?

Neem contact met ons op

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
nl en