Skip to main content
Still uit de teaser video voor het GLU
Still uit de teaser video voor het GLU

Trade school for the media makers of tomorrow

Grafisch Lyceum Utrecht
Services
  • Brand strategy
  • Tone of voice
  • Target audience interviews
  • Brand identity
  • Web design
  • Communication expressions
  • Brand movie
  • Campaign resources

The Grafisch Lyceum Utrecht is the leading trade school for creative doers in media, design and communication. Passionate teachers pass on their expertise to the talent shaping the media of tomorrow through their unique perspectives. Awarded with 2 Reddot Awards 2023.

The challenge

The Grafisch Lyceum Utrecht has a solid reputation and a long history. The world of media is dynamic and constantly evolving. This is why a renewed connection to a new generation of creatives was necessary. To achieve this, they sought a clear and outspoken brand identity, a statement for the media profession.

Our role

Students and teachers from the Grafisch Lyceum Utrecht were closely involved in the new positioning and brand identity. Teachers were interviewed and students formed a sounding-board group. One of the key insights was their appreciation of being treated as media makers and not just as students. The school aims to appeal to a new generation of creatives with this newly refined profile. Elements of this brand identity can easily be incorporated into student creations and practical assignments.

Still uit de brandmovie van het Grafisch Lyceum
Portret van een student afgebeeld in één van de vormen die gemaakt kan worden uit het canvas.

Open framework

The Grafisch Lyceum Utrecht is somewhere where there’s plenty of space for expression and development. It’s a playing field ready and waiting for a new generation of creative talent. Therefore, the new logo is a clear framework ready for new creative media makers. The logo breaks down into various shapes that stand for breaking down barriers, stimulating new ideas and working together.

Logo Grafisch Lyceum Utrecht
Foto van een brochure van het Grafisch Lyceum Utrecht afgebeeld in één van de vormen die gemaakt kan worden uit het canvas.
Foto van een student met een canvas tas in de branding van het GLU.
Online banner met een portret van een student in één van de grafische vormen, naast het portret staat de tekst ‘Apps coderen voor de toekomst’. Daaronder de subtitel ‘Ontwikkel je talent en wordt een nieuwe media maker’.
Screenshot van de nieuwe Grafisch Lyceum website
Screenshots van de mobiele website van het Grafisch Lyceum
Boomerang video van een student van het GLU.
GIF animatie van een student van het GLU.
Foto impressie van 3 open dag posters in de huisstijl van het Grafisch Lyceum Utrecht
Still uit een animatie op de GLU website
Foto van een hand met een smartphone waarop een impressie van de website wordt vertoond.
“Today worked with us and our students at every step of the way. You can see that in the end result: an identity that is truly our own.”
Lisanne Hoornweg | Head of Communications at the Grafisch Lyceum Utrecht
nl en