Eerste hulp bij het vinden van een studie
- Merkidentiteit
- Visual design
- Webdesign
- Fotografie
- Campagne
- Online communicatie
Studiekeuze123 is dé officiële website die scholieren helpt bij hun zoektocht naar een passende studie. De site is een initiatief van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, in samenwerking met studenten en onderwijsinstellingen. Sinds de rebranding is het verkeer naar studiekeuze123.nl met 48% gestegen en weten meer dan 2 miljoen bezoekers per jaar de website te vinden.
De uitdaging
Design bepaalt voor een groot deel hoe de doelgroep een merk beleeft. Bij jongeren krijg je vaak maar één kans om jouw merk op de kaart te zetten. Aan Today de vraag om de nieuwe Studiekeuze123 website aan te laten sluiten bij de wensen van toekomstige studenten, hun ouders, decanen en andere onderwijsprofessionals.
Onze rol
Op basis van de strategische herpositionering hebben we een aantal design richtingen onderzocht. Door deze voor te leggen aan de doelgroep werd er één richting verder geoptimaliseerd. Het design is fris, eigenwijs en helder, wat de user experience op het platform ten goede komt.
Tools in beeld
De website bevat verschillende tools die scholieren helpen bij het maken van hun studiekeuze. Denk aan een stappenplan, interessetest en open dagen kalender. Bij elke tool maakten we een herkenbaar beeld dat de inhoud weergeeft. Ook de fotografie van Studiekeuze123 namen we voor onze rekening. Studiekiezers, ouders, decanen en andere onderwijsprofessionals zijn het gezicht van de website.
Studiekeuze123 is een stichting die door studenten, het hoger onderwijs en ministerie van OCW is opgericht om studiekeuze-informatie te verzamelen en te verspreiden. Alle medewerkers kregen hun eigen geïllustreerde portret op de website.
"Het opgeleverde beeldmateriaal sluit helemaal aan bij onze doelgroep en wensen. In de usability test onder studiekiezers wordt dit beeld ook bevestigd."