Nieuwe identiteit voor gedreven smaakmakers
- Merkstrategie
- Tone of voice
- Merkidentiteit
- Brand manual
- Webdesign
- Communicatie uitingen
Het grootste allround foodservicebedrijf van Nederland gelooft dat lekker eten duurzamer, gezonder en betaalbaar kan zijn. Daarom kiest het bewust voor meer plantaardige producten en gaan het voedselverspilling tegen. Door dagelijks in te zetten op beter eten voor 250.000 klanten, wil Albron het verschil maken.
De uitdaging
Albron is actief in de zorg, catering en horeca, maar baat ook merken en concepten uit zoals Starbucks, Anne & Max en restaurants op Center Parcs en de Keukenhof. Omdat de wereld waarin Albron opereert snel verandert, was het tijd voor een nieuwe koers. Vanuit de merkessentie ‘Gedreven smaakmakers’ zocht Albron een sterke positionering en kloppende merkidentiteit.
Onze rol
Albron ontwikkelt veel mooie initiatieven, die we allemaal een podium wilden bieden. Met als uitgangspunt ‘Gedreven smaakmakers’ ontwikkelden we een passende identiteit die de ambities van het merk op het gebied van duurzaamheid, goede voeding en goed werkgeverschap weer geeft.
Vriendelijke beeldtaal
Door het combineren van grafische elementen met authentieke fotografie van eigen medewerkers en gerechten, ontstaat er een vriendelijk beeld dat realistisch en echt is: herkenbaar voor de organisatie en toegankelijk voor haar doelgroepen.
Optimistisch merk met dynamische lijnen
Albron wil gezonde voeding toegankelijk maken en mensen in beweging krijgen. Het nieuwe logo sluit aan bij die beweging, waarin het optimisme, de daadkracht en de dynamiek in terug zijn gebracht. De lijnen in de huisstijl staan voor de verbinding tussen mensen en gezond eten en voor de gidsende rol. Zowel in de fotografie als in de vormentaal zorgen de lijnen voor een dubbele laag en een dynamisch geheel.
"Today heeft ons verrast met een vernieuwende benadering. De menselijke maat, maar ook de beste kwaliteit zijn voor ons erg belangrijk. Beide aspecten vonden we bij Today tegen de juiste voorwaarden"