Spring naar de hoofdinhoud
Video impressie van de Rabobank case.

Wereldwijd een consistente merkidentiteit

Rabobank
Services
  • Merkontwikkeling
  • Huisstijlimplementatie
  • Communicatie middelen
  • Templates
  • Online magazine
  • Social media

De krachten bundelen en samenwerken; dat doet de Rabobank al 125 jaar. Het begon als coöperatie van inventieve boeren en de bank is nu actief in 40 landen als de coöperatieve Rabobank. Met kennis van zaken en een breed netwerk biedt de bank financiële oplossingen voor haar leden, waarbij een deel van de winst wordt geïnvesteerd in de gemeenschap.

Uitdaging

Bij het aanscherpen van het merk werd duidelijk dat de bank zich sterker wil richten op de kern: de coöperatieve mentaliteit. Hoe zorg je ervoor dat dit terugkomt in de huisstijl van alle middelen en kanalen van Rabobank, in verschillende landen en talen en op alle niveaus van de organisatie? Today heeft dit tot in detail onderzocht, uitgewerkt en geïmplementeerd in een nieuwe huisstijl.

Onze rol

Today werkte aan de uitwerking van het huisstijlconcept voor alle wereldwijde activiteiten en communicatiemiddelen van de Rabobank. Voor de uitwerking van alle communicatie levert Today richtlijnen, bronbestanden en templates op waar – online en offline – mee gewerkt kan worden door alle 59.000 medewerkers.

Video van een vloeiende grafische lijn over een blauwe achtergrond met daarop de tekst ‘Growing a better world together’. De lijn maakt een overgang in beeld naar een video van een vrouw die in een kas aan het werken is.

Consistent toepasbaar

Op basis van het door Wolff Ollins opgezette brandbook ontwikkelde Today het design verder door. Zodat de huisstijl op alle uitingen consistent toepasbaar is. In nauwe samenwerking met de brand-afdeling van de Rabobank onderzochten we op minutieuze wijze alle elementen, uitingsvormen, templates en technieken.

Foto van een man in een appelboomgaard. Daaroverheen animeert een vloeiende lijn.
Foto van een het woordmerk van de Rabobank op de gevel van een Rabobank kantoor.
Foto van een hand die de nieuwe Rabobank pinpas vasthoudt.
Impressie van het online Rabobank magazine.

It’s all about the details

Van iconen, kleuren tot het gebruik van lettertypes: alles aan de uitwerking van de huisstijl is nauwkeurig onderzocht. Per product – van online magazine, tot social media mediabericht – is er een specifieke richtlijn gemaakt, zodat de eindgebruiker het gemakkelijk en correct kan toepassen. Daarbij worden bronbestanden aangeleverd met sjablonen of templates met fonts, iconen en grafische elementen.

Illustratieve Rabobank Instagram story
Wist je dat? Rabobank Instagram story
Data Rabobank Instagram story
Grafische video met de tekst ‘Goed voor jou & goed voor jou omgeving’.
Foto van een laptop met een impressie van het online Rabobank magazine.
Een koppel in een woonkamer. Daaroverheen animeert een vloeiende lijn.
Foto van een envelop met daarbovenop een wenskaart met de tekst ‘Kleintje op komst’.
Grafische video met de tekst ‘Met inzicht in je geldzaken kun je betere keuzes maken’.
nl en