Wereldwijd een consistente merkidentiteit
- Merkontwikkeling
- Huisstijlimplementatie
- Communicatie middelen
- Templates
- Online magazine
- Social media
De krachten bundelen en samenwerken; dat doet de Rabobank al 125 jaar. Het begon als coöperatie van inventieve boeren en de bank is nu actief in 40 landen als de coöperatieve Rabobank. Met kennis van zaken en een breed netwerk biedt de bank financiële oplossingen voor haar leden, waarbij een deel van de winst wordt geïnvesteerd in de gemeenschap.
Uitdaging
Bij het aanscherpen van het merk werd duidelijk dat de bank zich sterker wil richten op de kern: de coöperatieve mentaliteit. Hoe zorg je ervoor dat dit terugkomt in de huisstijl van alle middelen en kanalen van Rabobank, in verschillende landen en talen en op alle niveaus van de organisatie? Today heeft dit tot in detail onderzocht, uitgewerkt en geïmplementeerd in een nieuwe huisstijl.
Onze rol
Today werkte aan de uitwerking van het huisstijlconcept voor alle wereldwijde activiteiten en communicatiemiddelen van de Rabobank. Voor de uitwerking van alle communicatie levert Today richtlijnen, bronbestanden en templates op waar – online en offline – mee gewerkt kan worden door alle 59.000 medewerkers.
Consistent toepasbaar
Op basis van het door Wolff Ollins opgezette brandbook ontwikkelde Today het design verder door. Zodat de huisstijl op alle uitingen consistent toepasbaar is. In nauwe samenwerking met de brand-afdeling van de Rabobank onderzochten we op minutieuze wijze alle elementen, uitingsvormen, templates en technieken.
It’s all about the details
Van iconen, kleuren tot het gebruik van lettertypes: alles aan de uitwerking van de huisstijl is nauwkeurig onderzocht. Per product – van online magazine, tot social media mediabericht – is er een specifieke richtlijn gemaakt, zodat de eindgebruiker het gemakkelijk en correct kan toepassen. Daarbij worden bronbestanden aangeleverd met sjablonen of templates met fonts, iconen en grafische elementen.