Koploper in de eiwittransitie
- Merkpositionering
- Tone of voice
- Merkidentiteit
- Brand manual
- Communicatie uitingen
- Site
Ojah maakt de mondiale eiwittransformatie waar. Wat begon als een idee in een garage, is uitgegroeid tot een internationaal opererende B2B producent van high-end vleesvervangers. Op basis van erwten of soja is een hele lijn aan producten ontwikkeld die door hun unieke textuur niet van ‘echt’ vlees te onderscheiden zijn.
De uitdaging
Ojah richt zich op de B2B markt en is onder bekende grote A- en huismerken te vinden in elke supermarkt. Doordat Ojah zich eerder volledig richtte op de ontwikkeling en productie kampte het merk met een lage naamsbekendheid en zichtbaarheid in de markt. Met de komst van nieuwe spelers en sterker wordende concurrentie werd het tijd om het merk stevig neer te zetten.
Onze rol
We ontwikkelden samen met Ojah een sterke merkpositionering. Dit vertaalden we door naar een sterke identiteit en implementeerden we naar alle merkdragers: digitaal, online, offline en signing. Tevens ontwikkelden we een hele set brand-assets, waaronder iconen, fotografie, stijlelementen en key-visuals om hun marketingcommunicatie op te schalen.
Onderzoek en innovatie
De nieuwe identiteit van Ojah dient als podium voor hun uitgebreide kennis van ingrediënten, constante innovatie én het unieke productieproces. De vormentaal is dan ook afgeleid van machines die hierbij worden ingezet.
De kern
Het unieke karakter van Ojah hebben we terug laten komen in een geheel eigen tone-of-voice en visual. Pakkende titels combineren we met kwalitatieve fotografie om de eigenzinnige persoonlijkheid van het merk over te brengen.
“In onze hoofden waren we nog de startup van 15 jaar geleden. Today heeft ons geholpen om vorm te geven aan een volwassen identiteit die de eigenzinnigheid die ons altijd al kenmerkte, combineert met de autoriteit van nu. Gedegen maar nooit saai!”