Spring naar de hoofdinhoud
Het logo van Milence
Het logo van Milence

Zwaargewicht in fossielvrij transport

Milence
Services
  • Merkstrategie
  • Merknaam
  • Merkidentiteit
  • Beeldtaal
  • Brand movie
  • Webdesign
  • Communicatie
  • Lancering

Volvo trucks, Daimler Trucks en Traton hebben Milence opgericht in juli 2022 met als doel toe te werken naar emissievrije bedrijfsvoertuigen in Europa. Het merk wil het opladen voor alle elektrische vrachtwagens en bussen mogelijk maken om zo de transitie naar fossielvrij vervoer te versnellen en te ondersteunen.

De uitdaging

Vanwege Europese emissienormen moet het lange afstandstransport met vrachtwagen en busvervoer in Europa volledig elektrisch worden. Chauffeurs en bedrijven in de transportsector moeten kunnen vertrouwen op het laadnetwerk van Milence. Daarnaast wil het nieuwe merk de ervaring van de vrachtwagenchauffeur op zijn truck-stop sterk verbeteren: rest and recharge.

Onze rol

Today heeft de identiteit van dit nieuwe merk in een nieuwe markt gedefinieerd. Na strategische sessies werden de kansen en uitdagingen duidelijk en is de merkpositionering bepaald. Dit vormde het uitgangspunt bij de ontwikkeling van de communicatie en huisstijl van Milence.

Een elektrische vrachtwagen rijdt over een weg door het bos. Daaroverheen staat in grote witte letters de tekst ‘further’.
In donkergroene letters staat de tekst ‘Power to go further’. Daarbij is het woord ‘further’ onderstreept.
De afbeelding heeft een verloop van mintgroen naar oranje met daarop een icoon van een donkergroene pijl.
Foto van een tablet met daarin een impressie van een online omgeving waarin een route wordt gepland.

Iconisch beeldmerk

Het logo bevat naast de merknaam een grafisch beeldmerk. Het is het bovenaanzicht van een vrachtwagen die wegrijdt uit een kader: de letterlijke visualisering van het motto ‘power to go further’.

3D render van een laadstation met faciliteiten
Grafische weergave van de tekst '75+ charging locations'
Foto van containers met het Milence logo er overheen
Droneshot van elektrische vrachtwagen in Ijsland
Cirkeldiagram met percentage erin

Lettertype op maat

Er is een eigen lettertype voor Milence ontworpen, inzetbaar voor alle communicatie. De letters hebben ronde hoeken en een enigszins technisch karakter, passend bij de markt waarin het merk opereert. Het Milence-lettertype heeft toepassingen voor light, regular en bold.

Weergave van de Milence typografie
Drieluik folder in de huisstijl van Milence
Header van de Milence website
Vrachtwagen icoon
Droneshot van elektrische vrachtwagens op een parkeerplaats.
"From the creative process to the project management, Today’s work to create the Milence brand was always well done, on point, and on time. We love the look and feel they helped us create for Milence"
Zachery Alfred | Communications & Brand Lead Milence
nl en