Zwaargewicht in fossielvrij transport
- Merkstrategie
- Merknaam
- Merkidentiteit
- Beeldtaal
- Brand movie
- Webdesign
- Communicatie
- Lancering
Volvo trucks, Daimler Trucks en Traton hebben Milence opgericht in juli 2022 met als doel toe te werken naar emissievrije bedrijfsvoertuigen in Europa. Het merk wil het opladen voor alle elektrische vrachtwagens en bussen mogelijk maken om zo de transitie naar fossielvrij vervoer te versnellen en te ondersteunen.
De uitdaging
Vanwege Europese emissienormen moet het lange afstandstransport met vrachtwagen en busvervoer in Europa volledig elektrisch worden. Chauffeurs en bedrijven in de transportsector moeten kunnen vertrouwen op het laadnetwerk van Milence. Daarnaast wil het nieuwe merk de ervaring van de vrachtwagenchauffeur op zijn truck-stop sterk verbeteren: rest and recharge.
Onze rol
Today heeft de identiteit van dit nieuwe merk in een nieuwe markt gedefinieerd. Na strategische sessies werden de kansen en uitdagingen duidelijk en is de merkpositionering bepaald. Dit vormde het uitgangspunt bij de ontwikkeling van de communicatie en huisstijl van Milence.
Iconisch beeldmerk
Het logo bevat naast de merknaam een grafisch beeldmerk. Het is het bovenaanzicht van een vrachtwagen die wegrijdt uit een kader: de letterlijke visualisering van het motto ‘power to go further’.
Lettertype op maat
Er is een eigen lettertype voor Milence ontworpen, inzetbaar voor alle communicatie. De letters hebben ronde hoeken en een enigszins technisch karakter, passend bij de markt waarin het merk opereert. Het Milence-lettertype heeft toepassingen voor light, regular en bold.
"From the creative process to the project management, Today’s work to create the Milence brand was always well done, on point, and on time. We love the look and feel they helped us create for Milence"