Meer dan alleen een diploma
- Merkpositionering
- Merkverhaal
- Merkidentiteit
- Brand manual
- Webdesign
- Communicatie middelen
Er valt op school veel meer te halen dan een diploma. Dat weten ze maar al te goed bij Remind. Daarom ontwikkelen ze trainingen voor leerlingen om meer eigenaarschap te creëren en te experimenteren met leren. Voor docenten zijn er de juiste tools om die kennis te integreren in de lespraktijk.
De uitdaging
Na een mooie groei en ontwikkeling in de organisatie werd het tijd om de positionering en branding te evalueren. Remind Learning bestaat 15 jaar, heeft een transitie in personeel gemaakt, wil de propositie wijzigen én heeft een duidelijke missie. Reden genoeg om kritisch te kijken naar de inhoud en de uitstraling, zonder het speelse karakter uit het oog te verliezen
Onze rol
We ontwikkelden samen met het bevlogen team van Remind een sterke merkpositionering en merkverhaal. Vanuit dit inhoudelijke fundament ontwikkelden we een passende merkidentiteit en een eigen set brand-assets, waaronder een illustratiestijl, patroon en stijlelementen. De nieuwe branding komt samen in de website en de eerste set communicatiemiddelen.
Logo evolutie
Het logo is doorontwikkeld en heeft een upgrade gekregen. Het lettertype heeft een speels karakter dat de eigenheid van het merk laat zien. De ster komt ook in de nieuwe versie weer terug. Een dynamisch woordmerk dat in verschillende kleurstellingen gebruikt kan worden, passend bij de communicatie uiting.
Unieke karakters
We ontwikkelden een illustratieve set karakters die passen bij de verschillende modules van Remind. De karakters hebben een eigen vormentaal en kunnen verschillende expressies en gezichtsuitdrukkingen aannemen. Deze karakters komen terug in het digitale en gedrukte lesmateriaal. Zo worden ze ingezet in verschillende situaties, afhankelijk van de context.
"Today heeft in onze samenwerking laten zien goed te kunnen luisteren naar onze ideeën en wensen, maar waar nodig ook bijgestuurd op basis van hun ervaring en expertise. Door duidelijke verwachtingen en heldere communicatie hebben we het gehele proces als zeer prettig, leerzaam en inspirerend ervaren. Naast een prettig proces is ook het eindresultaat precies waarop we hadden gehoopt: een nieuwe stap in de ontwikkeling van onze missie."