Spring naar de hoofdinhoud
Still uit de teaser video voor het GLU
Still uit de teaser video voor het GLU

Vakschool voor de mediamakers van morgen

Grafisch Lyceum Utrecht
Services
  • Merkstrategie
  • Tone of voice
  • Doelgroepinterviews
  • Merkidentiteit
  • Webdesign
  • Communicatie uitingen
  • Brand movie
  • Campagne middelen

Het Grafisch Lyceum Utrecht is dé vakschool voor creatieve doeners in media, vormgeving en communicatie. Hier geven bevlogen docenten hun vak door aan talenten die met een eigen blik de media van morgen vormgeven. Bekroond met 2 Reddot Awards 2023.

De uitdaging

Het Grafisch Lyceum Utrecht heeft een goede naam en een lange historie. De mediawereld is dynamisch en constant in verandering. Een hernieuwde aansluiting bij de nieuwe generatie creatieven was nodig. Daarom zochten ze naar een heldere en opvallende merkidentiteit, een statement voor het mediavak.

Onze rol

Studenten en docenten van het Grafisch Lyceum Utrecht waren nauw betrokken bij de nieuwe positionering en merkidentiteit. Er waren interviews met docenten, en studenten vormden een klankbordgroep. Daaruit kwam onder andere naar voren dat ze het erg waarderen dat ze worden neergezet als mediamakers en niet als scholieren. Met de aangescherpte profilering wil de vakschool een nieuwe generatie creatieven aanspreken. De huisstijlelementen zijn voor studenten ook makkelijk toepasbaar in hun eigen creatieve uitingen en praktijkopdracht.

Still uit de brandmovie van het Grafisch Lyceum
Portret van een student afgebeeld in één van de vormen die gemaakt kan worden uit het canvas.

Open kader

Het Grafisch Lyceum Utrecht is een plek waar expressie en ontwikkeling alle ruimte krijgt. Als een speelveld dat klaarligt voor een nieuwe generatie creatief talent. Het nieuwe logo is daarom een helder kader, open voor creatieve mediamakers. Vanuit het logo ontstaan er verschillende vormen die die staan voor het doorbreken van grenzen en het stimuleren van nieuwe ideeën en samenwerkingen.

Logo Grafisch Lyceum Utrecht
Foto van een brochure van het Grafisch Lyceum Utrecht afgebeeld in één van de vormen die gemaakt kan worden uit het canvas.
Foto van een student met een canvas tas in de branding van het GLU.
Online banner met een portret van een student in één van de grafische vormen, naast het portret staat de tekst ‘Apps coderen voor de toekomst’. Daaronder de subtitel ‘Ontwikkel je talent en wordt een nieuwe media maker’.
Screenshot van de nieuwe Grafisch Lyceum website
Screenshots van de mobiele website van het Grafisch Lyceum
Boomerang video van een student van het GLU.
GIF animatie van een student van het GLU.
Foto impressie van 3 open dag posters in de huisstijl van het Grafisch Lyceum Utrecht
Still uit een animatie op de GLU website
GLU signing
“Today trok in alles samen met ons en onze studenten op. Dat zie je in het eindresultaat: een identiteit die echt van ons is.”
Lisanne Hoornweg | Hoofd Communicatie Grafisch Lyceum Utrecht
nl en