Vakschool voor de mediamakers van morgen
- Merkstrategie
- Tone of voice
- Doelgroepinterviews
- Merkidentiteit
- Webdesign
- Communicatie uitingen
- Brand movie
- Campagne middelen
Het Grafisch Lyceum Utrecht is dé vakschool voor creatieve doeners in media, vormgeving en communicatie. Hier geven bevlogen docenten hun vak door aan talenten die met een eigen blik de media van morgen vormgeven. Bekroond met 2 Reddot Awards 2023.
De uitdaging
Het Grafisch Lyceum Utrecht heeft een goede naam en een lange historie. De mediawereld is dynamisch en constant in verandering. Een hernieuwde aansluiting bij de nieuwe generatie creatieven was nodig. Daarom zochten ze naar een heldere en opvallende merkidentiteit, een statement voor het mediavak.
Onze rol
Studenten en docenten van het Grafisch Lyceum Utrecht waren nauw betrokken bij de nieuwe positionering en merkidentiteit. Er waren interviews met docenten, en studenten vormden een klankbordgroep. Daaruit kwam onder andere naar voren dat ze het erg waarderen dat ze worden neergezet als mediamakers en niet als scholieren. Met de aangescherpte profilering wil de vakschool een nieuwe generatie creatieven aanspreken. De huisstijlelementen zijn voor studenten ook makkelijk toepasbaar in hun eigen creatieve uitingen en praktijkopdracht.
Open kader
Het Grafisch Lyceum Utrecht is een plek waar expressie en ontwikkeling alle ruimte krijgt. Als een speelveld dat klaarligt voor een nieuwe generatie creatief talent. Het nieuwe logo is daarom een helder kader, open voor creatieve mediamakers. Vanuit het logo ontstaan er verschillende vormen die die staan voor het doorbreken van grenzen en het stimuleren van nieuwe ideeën en samenwerkingen.
“Today trok in alles samen met ons en onze studenten op. Dat zie je in het eindresultaat: een identiteit die echt van ons is.”