Grondig in bodemwarmte
- Merkstrategie
- Naamgeving
- Tone of voice
- Merkidentiteit
- Webdesign
- Beeldtaal
- Brand movie
- Communicatie
Onder onze voeten ligt een onuitputbare energiebron. Encor maakt deze bodemenergie bereikbaar. Door ontwerp, aanleg en onderhoud van bronsystemen zorgt het bedrijf voor dé energieneutrale manier om gebouwen te verwarmen en te koelen. Today helpt ze hun missie te verbeelden.
De uitdaging
De huidige energiecrisis laat zien dat we te afhankelijk zijn van fossiele brandstof. Encor gelooft dat bodemenergie dé duurzame wijze is voor het verwarmen of koelen van je huis of bedrijfspand. Encor wil deze boodschap met haar merk uitdragen en zo haar rol in de energietransitie versterken.
Onze rol
Samen met de directie van Encor doken we in de wereld van bodemwarmte. We interviewden klanten, medewerkers en andere betrokkenen om zo een helder beeld te krijgen. Als B2B merk zat de uitdaging in het feit dat het hele bedrijf en verhaal best technisch is, maar daarnaast wilden we een meer emotioneel gedreven verhaal vertellen. Die balans hebben we uiteindelijk goed weten te vinden. Met een duidelijke merkpositonering en merkverhaal gingen we aan de slag met de ontwikkeling van de nieuwe naam. Deze werd eerst aan de medewerkers en vaste klanten gepresenteerd en vervolgens aan het grote publiek. Met een robuuste en krachtige merkidentiteit, zonder opsmuk.
In het hart van de aarde
Het logo is een cirkel die uit twee delen bestaat. Samen symboliseren ze lucht en aarde. De tweedeling van de cirkel staat voor de kracht van hernieuwbare circulaire energie waar Encor mee werkt.
Van boren tot in huis
De bodem biedt veruit de beste natuurlijke energiebron voor duurzaam en comfortabel wonen en werken. Daarom maakt Encor bodemenergie haalbaar en betaalbaar. Encor ontwerpt, boort en realiseert bronsystemen en verzorgt vervolgens het beheer en onderhoud.
Echte fotografie
Encor is nuchter en staat letterlijk met de voeten in de klei. Daarom brengen we het boorproces op realistische wijze, zonder opsmuk maar met de hardwerkende mensen in beeld. We laten hierin alle aspecten van het proces zien, van boring tot eindgebruik.
Today heeft ons op een zeer betrokken wijze geholpen met de complete re-branding. Het eindresultaat past volledig bij ons bedrijf en wordt gedragen door alle medewerkers.