Europese beweging tegen infectieziekten
- Merkstrategie
- Merkidentiteit
- Beeldtaal
- Webdesign
- Brandmanual
- Brand movie
- Communicatie
Ecraid is wereldwijd het eerste academische netwerk dat onderzoek doet naar (opkomende) infectieziekten. Doordat Europese landen binnen dit netwerk samenwerken, kan er sneller ingegrepen worden als infectieziekten een gevaar vormen voor de volksgezondheid.
De uitdaging
Today kreeg de uitdagende taak om dit nieuwe netwerk als merk te introduceren. Tegelijkertijd moest er binnen het merk ruimte zijn voor de herkenbaarheid van individuele onderzoeksprojecten. Uiteindelijk zou Ecraid een kwaliteitskeurmerk moeten zijn voor klinisch onderzoek naar infectieziekten.
Onze rol
Binnen een complex speelveld de branding ontwikkelen die aansluit bij de academische wereld en de industrie, was onze uitdaging. Uit de merkstrategie kwam naar voren dat Ecraid zich positioneert in ‘the centre of excellence’, als een beweging van gedreven onderzoekers. We gingen aan de slag dit te vertalen naar een overtuigende merkidentiteit die de ambities weerspiegelt van een PAN-Europees onderzoeksnetwerk.
Bewegende blobs
Omdat Ecraid een nieuwe beweging is waarin mensen centraal staan, creëerde Today vier bewegende vormen die we blobs noemen. Iedere blob bestaat uit twee onderdelen: de grootste vorm staat vooraan, de kleinste erachter. De grote vorm kan gevuld zijn met een kleur, maar ook met een afbeelding of video. Functioneel maar bovenal menselijk.
Online overzicht
De grootse ambities zijn vertaald naar een toegankelijk webdesign. Op de website kan het netwerk op een overzichtelijke manier presenteren welke studies en projecten er lopen en welke resultaten behaald zijn.
“De kracht van Today is de combinatie van creativiteit en strategisch denkvermogen. We hebben nu een stevig fundament voor de visuele identiteit, waar we verder op kunnen doorbouwen.”