Website voor 13 miljoen gebruikers
- UX Design
- Webdesign
- Brand manual
- Communicatie middelen
Met meer dan 13 miljoen gebruikers is DigiD hét online identiteitsbewijs waarmee je veilig en gemakkelijk inlogt op websites van de overheid en de zorg. De website werd vernieuwd om gebruikers meer ondersteuning te bieden.
De uitdaging
Met je DigiD laat je zien wie je bent. Dat betekent dat de 13 miljoen gebruikers zich allemaal moeten herkennen in één helder communicatieconcept. Daarom zocht Today een manier om die verscheidenheid van gebruikers in beeld te brengen. Van ouderen die hun pensioenzaken regelen tot scholieren die zich inschrijven voor een studie. De website van DigiD is er voor iedereen.
Onze rol
De meeste bezoekers gebruiken DigiD via hun smartphone, daarnaast is er bij het ontwerpen rekening gehouden met de desktop-ervaringen van ouderen, visueel beperkten, laaggeletterden en mensen met een achterstand op digitale middelen. Fuctioneel, toegankelijk en met een prettige gebruikerservaring.
Van whizzkid tot laaggeletterd
Bij het vernieuwen van de website heeft Today rekening gehouden met een optimale ondersteuning voor alle gebruikers van DigiD. We brachten de hoeveelheid pagina’s terug van 250 naar 34 stuks. Door middel van een duidelijke webstructuur, verschillende hulptools en stappenplannen wordt iedereen goed begeleid door het proces. Dit verlaagde de druk op de helpdesk enorm.
Meer kleur in het palet
Oranje is en blijft de kleur waarmee iedereen DigiD associeert. De nieuwe website heeft een frisse en open stijl die is vertaald naar een complete huisstijl, met meerdere secundaire kleuren, iconen, illustraties en foto’s voor online en offline communicatiemogelijkheden.