Spring naar de hoofdinhoud

Merkidentiteit voor slimme, snelle betaalsystemen

Wouter Friso | Design | 2 minuten lezen
Tijdens een bezoek aan een concert, wedstrijd of pretpark wil je zo min mogelijk tijd doorbrengen in een rij voor de kassa. Twelve ontwikkelt betaalsystemen die dat mogelijk maken. En Today ontwikkelde een merkidentiteit die daarbij past.

Twaalfde man

Op basis van onderzoek zetten we een merkstratgie op die past bij de essentie ‘empowering the experience economy’ en bedachten we een naam die daarbij aansluit. Twelve is afgeleid van het idee van de ‘twaalfde man’ in een team: een onzichtbare kracht op de achtergrond, die van groot belang is voor succes. Dat zijn de cashloze, operationele oplossingen van Twelve namelijk ook voor de talloze drukbezochte evenementen en locaties waar ze worden ingezet. Van voetbalkantines tot festivals: de kassa- en betaalsystemen zorgen ervoor dat gasten sneller en makkelijker kunnen betalen en dat de organisatoren en eigenaren een schat aan data tot hun beschikking hebben.

Sterke beeldtaal

In de visuele uitwerking kozen we voor drie simpele figuren die in het logo samen het cijfer 12 vormen en waarmee eindeloos te variëren is. Passend bij de eindeloze mogelijkheden die Twelve biedt. In combinatie met de heldere kleuren is een sterke beeldtaal ontwikkeld, die de zeer diverse klanten van Twelve aanspreekt en die staat voor wat Twelve wil uitstralen: innovatie en gemak.

nl en