Spring naar de hoofdinhoud

Today geeft vorm aan duurzame vitale regio’s

Wouter Friso | Design | 2 minuten lezen
Sigra verbindt 120 organisaties met 130.000 professionals in de zorg – en welzijnssector. Die zetten zich zo samen in voor de duurzame vitaliteit van 1,8 miljoen inwoners in de regio’s Amsterdam, Diemen, Amstelveen, Zaanstreek-Waterland en Noord-Holland Noord. Today was even “onderdeel” van dit samenwerkingsverband: wij mochten de merkstrategie verder aanscherpen en de merkidentiteit voor Sigra ontwikkelen.

Sigra bundelt krachten door organisaties en professionals te verbinden en zo duurzame oplossingen te bieden in zorg en welzijn. Mensen staan centraal bij die aanpak en het doel is om vitale regio’s te krijgen. De merkessentie is dan ook: ‘Alleen samen sterk’. En de nieuw geformuleerde kernwaarden zijn: verbinden, versterken en vernieuwen.

Sterk beeldmerk

Het oude logo van Sigra sloot daar niet meer bij aan. Na bureau-oriëntatie en pitch koos Sigra voor Today om daar verandering te brengen. We hebben de vernieuwde inhoudelijke vertrekpunten als toetsingskader gebruikt en die vertaald naar een passende vorm.

Het resultaat is een nieuw beeldmerk dat de samenwerking van de verschillende partijen visualiseert. Het samenwerkingsverband van Sigra trekt ze aan, van groot tot klein. Het verbeeldt de synergie waarin onderlinge krachten en kennis gebundeld worden. De ronde organische vormen creëren een toegankelijke en vertrouwde uitstraling.

Vriendelijke vormentaal

Uit het logo is een vriendelijke vormentaal gehaald en als designsysteem gebruikt voor de ontwikkeling van tal van online en offline communicatiemiddelen. Dit zorgde voor een brede en consistente merkbeleving waarbij alles uiteindelijk geborgen is in een helder huisstijlhandboek.

nl en